TEKST

Kako to misliš, mogu biti bolji?!

 

Ako vas je nekim čudom zaobišlo, Gillette je izbacio reklamu koja im je donijela masu ljutitih muških mušterija koje se kunu da nikad više neće uzet njihov proizvod u ruke. Razlog? Reklama od njih “traži” da budu bolji ljudi. Čak ne ni tim tonom. Reklama zapravo kaže “Možemo bit bolji”. Strašno, stvarno.

Sedmi osnovne. Nepunih 13 godina. Toliko sam imala kad mi je puhnulo obrijat noge. Taman pred maturalac. Nisam tada mislila da ću vise od dvadeset godina kasnije nekome morat objašnjavat da brijem noge duže nego što on ima lice i da, čak i da ne brijem, imam pravo imat mišljenje o reklami za žilet. Jer na to se nekako svedu rasprave o ovoj reklami: “Zašto Gillette podilazi ženama kad su mu kupci muškarci?! Zašto žene komentiraju reklamu kad nije namijenjena njima jer nemaju brkove?!” Osim feministkinja. Za nas se zna da smo brkate i bradate. (op.a.)

 

Foto: Twitter

Ako vas je nekim čudom zaobišlo, Gillette je izbacio reklamu koja im je donijela masu ljutitih muških mušterija koje se kunu da nikad više neće uzet njihov proizvod u ruke. Razlog? Reklama od njih “traži” da budu bolji ljudi. Čak ne ni tim tonom. Reklama zapravo kaže “Možemo bit bolji”. Strašno, stvarno.

Da je reklama bila puna golih žena koje se zavodljivo rastežu po mokrim automobilima i britvicama s njih skidaju pjenu (dibs na ideju!), nitko od njih ne bi ni trepnuo. “Zamislite”, kažu, “reklamu u kojoj ženama kažu da nisu dovoljno dobre!” Zamislite, stvarno. Ne morate biti posebno maštoviti. Otvorite bilo koju reklamu, dotaknite se bilo čega. Društvo je tu da ženama kaže da nikad nisu dovoljno dobre dok ih istovremeno seksualizira preko svake mjere i u svakoj situaciji. Kreme protiv bora, bilo koja reklama za šminku i šminka uopće, anticelulitne kreme, plastična kirurgija… ah da, i patrijarhat kao takav. Kad je majka loša žena i majka? Previše seksa, premalo seksa. Previše vremena s djetetom, premalo vremena s djetetom. Ako ne doji, ako doji. Ako rodi prirodnim putem, ako rodi carskim rezom. Ako rodi žensko dijete. Predebela, premršava, predrska, predosadna… Uvijek. Odrastamo s tim. Bombardiraju nas s tim. Izađe jedna reklama u kojoj muškarcima kažu nemojte bit nasilne budaletine i all hell breakes loose.

Foto: Twitter

 

Pa što kaže reklama? Otprilike pola reklame, manje od minute, potrošeno je na prikazivanje toksičnog ponašanja: vršnjačko nasilje, seksualno zlostavljanje, uznemiravanje i omalovažavanje, diskriminacija, nereagiranje na nasilje uz riječi “Boys will be boys”… Nakon prve polovice, reklama se okreće muškarcima čije ponašanje treba služiti kao primjer drugima, muškarcima koji su “The best men can be” i koji na gore navedena ponašanja reagiraju. Tako nam je prikazan Terry Crews koji je vlastitim svjedočenjem o seksualnom zlostavljanju pokušao dati glas žrtvama seksualnog zlostavljanja (te je zbog toga, na žalost, žestoko ismijan), a potom i momke koji reagiraju na seksualno uznemiravanje, oca koji “spašava” žrtvu vršnjačkog nasilja i tako postaje heroj u očima svog sina koji je tome svjedočio i slične primjere. Što je loše u tome da se muškarce potakne da povedu primjerom?! 

Foto: Twitter

 

Simbolika muškaraca koji se gledaju u ogledalo kroz cijelu reklamu, a koja očito predstavlja suočavanje sa sobom i preuzimanje odgovornosti kako za vlastite postupke tako i za pasivnost prema primjećenom nasilju oko sebe, prenijela se s ekrana u stvaran život kad su mnogi muškarci (kojima se ono što su u ogledalu vidjeli nije svidjelo) pohrlili Gilletteu reći “Not all men!” iako sama reklama, kao što smo već ustvrdili, doslovno kaže “Not all men”. Štoviše, reklama završava riječima “It’s only by challenging ourselves to do more that we can get closer to our best”, dakle nigdje i nikada ne kaže da muškarci ne valjaju. No čini se da je problem reći da nisu najbolji već sad, takvi kakvi jesu, svi do jednog. 

Komentari ispod reklame, bilo na Youtubeu, bilo na Twitteru i Facebooku, prepuni su mržnje prema ženama i muškarcima koji u reklami ne vide ništa sporno. Komentari da je feminizam rak, da ženama toksična muževnost nije smetala kad su toksični muškarci branili svijet od nacista kako bi žene i djeca mogli živjeti (LOL) te verbalno zlostavljanje svakog muškarca koji se usudio reći da ga Gillette stvarno ne vrijeđa, samo dokazuju da društvu treba još ovakvih reklama. 

 

Foto: Twitter

Izjavu kompanije povodom ove kampanje možete pročitati OVDJE.

I.Š.

Korištenjem stranice maz.hr pristajete na korištenje kolačića. Više informacija.

Da bismo poboljšali Vaše korisničko iskustvo prilikom pregledavanja stranica, te kako bi ona radila ispravno, ova stranica na vaše računalo sprema malu količinu informacija zvanih kolačići (cookies).

Korištenjem stranice maz.hr pristajete na njihovu upotrebu.

Ako odlučite blokirati kolačiće i dalje ćete moći pregledavati stranicu, no neke njezine funkcionalnosti neće Vam biti dostupne.

Što su kolačići?

Kolačići su male tekstualne datoteke sastavljene od niza znakova spremljene na Vaše računalo od strane web stranica koja ste posjetili.

Kolačići omogućavaju stranici da prikaže informacije prilagođene Vašim potrebama. Oni obično spremaju Vaše postavke (session token) i postavke za web stranice. Nakon što ponovo posjetite istu web stranicu Internet preglednik šalje natrag kolačiće koji joj pripadaju.

Kolačići nam također omogućavaju da pratimo posjećenost i promet na našim web stranicama (pomoću Google Analytics i sličnih alata). Sve informacije koje na taj način kolačići prikupljaju se akumuliraju i anonimne su i ne dijele se s bilo kojim drugim subjektima.

Sve ove informacije mogu biti spremljene jedino ako Vi to omogućite – web stranice ne mogu dobiti pristup informacijama koji im Vi niste dali i ne mogu pristupiti drugim datotekama na Vašem računalu.

Close